Köpvillkor

Senast uppdaterade: 2022-01-10

För att handla på Gallgallo.se så behöver du vara över 18 år. När du gör en beställning så godkänner du dessa köpvillkor. Du godkänner även vår personuppgiftspolicy och samtycker till att vi sparar dina uppgifter.

Villkoren i korthet: 

  • Fri frakt på alla ordrar
  • Ångerrätt i 14 dagar – fri retur
  • Här hittar du instruktioner vid retur
  • Betala via Klarna
  • Leveranstid 2-4 dagar för produkter i lager.

Fullständiga köpvillkor

Efter att du lagt en order kommer en orderbekräftelse till din mail, den mailadress som du angav i din beställning. Det är ett automatiskt mail och är endast en bekräftelse på att din order är mottagen hos oss. Kontrollera din orderbekräftelse så att din beställning blivit korrekt. Upptäcker du något fel kontakta vår kundservice så snart du kan. Det är viktigt att du uppger rätt namn och adress så att ditt paket skickas till korrekt adress. Vid felaktigt angiven adress debiteras du med 100 kronor för ett nytt porto.

Priser
Moms ingår i priset. Skulle det uppstå uppenbara felaktigheter så som fel pris förbehåller vi oss rätten att justera felet i efterhand. Vi kontaktar alltid dig på din mailadress du uppgav i din order om vi upptäcker ett fel som vi måste korrigera. Du kan alltid makulera din order om du inte är nöjd med det korrigerade priset.

Klarna Checkout!
Välj faktura, konto, VISA Mastercard eller internetbank, allt utan avgifter. I checkouten kan du även erbjudas att betala via delbetalning.

Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt.

Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Reklamation och ångerrätt
Det är lämpligt att du som kund ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Gallgallos kundservice via denna sida och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Defekta produkter som returernas till oss bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen. Gallgallo förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde så blir det avdrag på återbetalningen. Originalförpackning måste vara möjlig att använda igen. Produkten måste vara i sådant skick så den går att sälja igen. Gallgallo förbehåller sig rätten att göra avdrag för värdeminskningen.

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Gallogallo innan produkten skickas i retur. Vi skickar dig då en retursedel.

Om en vara är transportskadad skall distributören kontaktas omgående för reklamation. Acceptera ej ett paket som ser skadat ut. Om varan är defekt går det naturligtvis att reklamera. Kontakta oss då omgående vid mottagande.  

Transportskada
Om en vara från Gallgallo skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till fraktbolaget.

Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Gallgallo kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Gallgallo befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Övrigt
Gallgallo förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Gallgallo rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Gallgallo skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt.

Om du har några frågor så kontakta oss via våra kontaktsida.
Vi har F-skatt och vårt org nr är 559273-8693.

Leveranstid
Vi skickar ditt paket inom 2-4 dagar efter lagd order, detta gäller alla våra produkter, förutom på beställningsvaror. Se på varje produkt vilken leveranstid som gäller för respektive produkt. Med dagar menas arbetsdagar. Innehåller din order flera olika produkter kan det hända att din order levereras i flera olika paket som skickas från olika lager.

Leveranssätt
Schenker, DHL eller posternord
Ditt paket skickas med postnord, DHL eller Schenker och levereras till ditt närmaste ombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms eller brev. 

Flera sändningar
Ibland kan det förekomma att vi skickar din order i flera paket och även som flera sändningar. Det kan betyda att paketen kommer fram olika dagar. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Leveranser aviseras via sms (primärt) alternativt e-post (sekundärt). Paket ligger kvar hos ombud 14 dagar efter avisering.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker ni skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören Schenker och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall ni kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

För ej uthämtade varor debiteras en avgift på 300kr per paket. Det gäller även om din order är uppdelad i flera sändningar. Har ditt paket gått i retur men du fortfarande vill ha din order så får du lägga en ny order på vår hemsida.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR).

Priser & Kampanjer
Det går ej att kombinera olika erbjudanden. Vid erbjudanden att köpa X men betala för Y, räknas den billigaste bort från slutpriset.

Övrigt
Vi reserverar oss för felskrivelser gällande pris och produktspecifikationer och fraktpriser.

Om Gallgallo

Gallgallo drivs av:
Roost Concept AB

559273-8693